ភ្នំពេញ : នៅ​ក្នុង​ការិយាល័យ​ នា​ម៉ោង​សម្រាក​ទទួល​ទាន​អាហារ​ថ្ងៃ​ត្រង់ កញ្ញា ចាន់ រស្មី ​ដែល​អង្គុយ​លើ​កៅ​អី​វិល​ កំពុង​តែ​សម្លឹង​មិន​ដាក់​ភ្នែក​ទៅ​ទំព័រ​ទំនាក់​ទំនង​សង្គម ហ្វេសប៊ុក (Facebook) លើ​អេក្រក់​កុំព្យូទ័រ ដើម្បី​ជ្រែ​មើល​រូប​ភាព​រ៉ូប​ស៊េរី​ខ្លី សម្រាប់​ស្លៀក​ទៅ​ពិធី​ជប់​លៀង មុន​នឹង​វាយ​សារ​បញ្ជា​ទិញ​ផ្ញើ​ទៅ​កាន់​អ្នក​លក់ ដែល​កញ្ញា​មិន​ដែល​ស្គាល់​មុខ​ទាល់​តែ​សោះ។

ដោយ​សារ​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​ហ្វេសប៊ុក​នៅ​កម្ពុជា​បាន​កើន​ឡើង​ដល់​ទៅ ២២៧ ២៨០ នាក់ នៅ​ ៦ ខែ​ចុង​ក្រោយ​នេះ ​សកម្មភាព​លក់​ផលិត​ផល​តាម​បណ្ដាញ​ទំនាក់​ទំនង​សង្គម កាន់​តែ​មាន​ប្រជាប្រិយ​ភាព​​ខ្លាំង​ឡើង ខណៈ​ដែល​បច្ចេក​វិទ្យា​បាន​សម្រួល​ភាព​មមា​ញឹក​របស់​ស្ត្រី ពី​ការ​ដើរ​ផ្សារ​តថ្លៃ​ក្រោម​កម្ដៅ​ថ្ងៃ​ក្ដៅហែង​ ទៅ​ជា​ការ​អង្គុយ​ក្នុង​បន្ទប់​ម៉ាស៊ីន​ត្រជាក់​ ហើយ​បញ្ជា​ទិញ​ដោយ​ប៊ូតុង​ទូរស័ព្ទ​ទៅ​វិញ។

ក្នុង​ចំណោម​អ្នក​ដែល​និយម​ទិញ​ខោអាវ​តាម​អ៊ីនធឺណិត កញ្ញា​ រស្មី ដែល​ជា​បុគ្គលិក​បម្រើ​ការ​នៅ​ក្រុម​ហ៊ុន​មួយ​ក្នុង​រាជ​ធានី​ភ្នំពេញ បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា៖ បាន​ជា​ខ្ញុំ​ចូល​ចិត្ត​ទិញ​ខោ​អាវ​តាមហ្វេសប៊ុក ពីព្រោះ​វា​ងាយ​ស្រួល​និង​អត់​ចំណាយ​ពេល​ច្រើន​ដូច​ការ​ដើរ​ទិញ​តាម​ផ្សារ។

កញ្ញា​វ័យ ២៥ ឆ្នាំ​រូប​នេះ បាន​បង្ហើប​ពី​គុណ​សម្បត្តិ​ប៉ុន្មាន​ចំណុច​ទៀត​ថា ការ​ទិញ​ខោអាវ​តាម​ហ្វេសប៊ុក គឺ​សន្សំ​សំចៃ​ពេល​វេលា មិន​ចាំ​បាច់​បង់​ថ្លៃ​សេវា​ដឹក​ជញ្ជូន​និង​ជួន​កាល​ទទួល​បាន​ទំនិញ ដែល​ប្លែក​ជាង​នៅ​តាម​ទីផ្សារ​ទៀត​ផង។

យោង​តាម​ស្ថិតិ​របស់​ហ្វេសប៊ុក ៨០ ភាគ​រយ​នៃ​​ចំនួន​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​វិបសាយ​នេះ​គឺ​ជា​មនុស្ស​អាយុ​ចន្លោះ​ពី ​១៨ ទៅ ៣៤ ឆ្នាំ ខណៈ​ដែល​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​ជា​ស្ត្រី​មាន​ ៤០ ភាគ​រយ​ ស្មើ​នឹង ៧២៧៣០ នាក់។ នេះ​បើ​យោង​តាម​វិបសាយ Facebakers.com ដែល​ប្រមូល​​នូវ​ទិន្នន័យ​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​វិបសាយ​ដ៏​ពេញ​និយម​ចំណាត់​ ថ្នាក់​លេខ ២ មួយ​នេះ បន្ទាប់​ពី​គេហ​ទំព័រ​ស្រាវជ្រាវ Google.com។

ការ​ពេញ​និយម​សឹង​មិន​គួរ​ឲ្យ​ជឿ​​នៃ​​វិបសាយ​ហ្វេសប៊ុក​ បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​កញ្ញា សុភា ជា​ម្ចាស់​ហាង ត្រេនឌី សប (Trendy Shop) ដែល​ជា​អ្នក​បម្រើ​ការ​ឲ្យ​ក្រុម​ហ៊ុន​មួយ​ ​សម្រេច​ចិត្ត​ទាញ​យក​​ចំណូល​បន្ថែម​ពី​ការ​លក់​សម្លៀក​បំពាក់​តាម​បណ្ដាញ​ ទំនាក់​ទំនង​សង្គម​នេះ។

ជួប​ជាមួយ​ភ្នំពេញ​ប៉ុស្តិ៍​តាម​ទូរស័ព្ទ កញ្ញា សុភា បាន​ថ្លែង​ពី​មូល​ហេតុ​នៃ​ការ​បើក​ហាង​របស់​ខ្លួន​​កាល​ពី​ចុង​ឆ្នាំ​២០១០ នេះ​ថា៖ ខ្មែរ​យើង​ភាគ​ច្រើន​ចូល​ចិត្ត​ទិញ​ខោអាវ​តាម អ៊ីនធឺណិត ប៉ុន្តែ​អ្នក​ខ្លះ​គេ​អត់​ដឹង​ថា ត្រូវ​ទិញ​របៀប​ណា​ទេ ពីព្រោះ​ការ​ទិញ​ពី​វិបសាយ​បរទេស​ត្រូវ​បង់​ថ្លៃ​វេច​ខ្ចប់ និង​ពន្ធ​ច្រើន

កញ្ញា​វ័យ​ម្ភៃ​ស្ដើង រូប​នេះ​បាន​បន្ត​ថា៖ អ៊ីចឹង​ ខ្ញុំ​ក៏​បង្កើត​ការ​លក់​ខោអាវ​តាម​ហ្វេសប៊ុក ធ្វើ​ជា​អ្នក​ចែក​ចាយ​លក់​ ក្នុង​តម្លៃ​មួយ​សមរម្យ​វិញ ហើយ​ម៉្យាង​ទៀត ហ្វេសប៊ុក​ ឥឡូវ​ក៏​មាន​ភាព​ល្បី​ណាស់​ដែរ

អតិថិជន​របស់​កញ្ញា​ភាគ​ច្រើន​គឺ​ជា​មនុស្ស​អាយុ​ក្រោម​ ៣០ ឆ្នាំ ហើយ​ខោអាវ​ដែល​លក់​ដាច់​ជាង​គេ គឺ​ម៉ូដ​ស្លៀក​ទៅ​ធ្វើការ និង​ឈុត​ពិធី​ជប់​លៀង ដែល​នាំ​ចូល​ពី​ប្រទេស​ចិន​ ក្នុង​តម្លៃ​លក់​ជា​មធ្យម​ចាប់​ពី ១០ដល់ ៥០ ដុល្លារ ជាមួយ​នឹង​សេវា​ដឹក​ជញ្ជូន​ដល់​កន្លែង​ដោយ​ឥត​គិត​ថ្លៃ។

យ៉ាង​ណា​មិញ បន្ទាប់​ពី​ប្រកប​អាជីវកម្ម​ក្រៅ​ម៉ោង​នេះ អស់​ជាង​បីខែ ចំនួន​អតិថិជន​មាន​ការ​ធ្លាក់​ចុះ ដោយ​សារ​ទីផ្សារ​កាន់​តែ​មាន​​ការ​ប្រកួត​ប្រជែង​ ជាមួយ​នឹង​វត្តមាន​អ្នក​លក់​ដទៃ​ទៀត​តាម​ហ្វេសប៊ុក។

ម្ចាស់​ហាង ស៊ូព័រ ខូលិច​សិន (Supor Collection) ដែល​សុំ​មិន​បង្ហាញ​អត្ត​សញ្ញាណ​ខ្លួន​នោះ បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា ការ​ធ្វើ​ជំនួញ​តាម​ហ្វេសប៊ុក​នេះ​ចាប់​ផ្ដើម​ឡើង​នៅ​ខែ​វិច្ឆិកា​ឆ្នាំមុន ដោយ​សារ​តែ​កញ្ញា ឃើញ​មនុស្ស​កាន់តែ​ច្រើន​និយម​រក​ស៊ី​ដូច្នេះ។

សម្រាប់​ហាង ស៊ូព័រ ខូលិច​សិន សម្លៀក​បំពាក់​គឺ​នាំចូល​ពី​ប្រទេស​ចិន ហើយ​អតិថិជន​ត្រូវ​បង់​​ថ្លៃ​សេវា​បន្ថែម​សម្រាប់​ការ​ដឹក​ជញ្ជូន​ដល់​ កន្លែង។

ប៉ុន្តែ​អាជីព​ដែល​ដក​ដង្ហើម​រស់​ដោយ​សារ​ប្រាក់​ធ្លាក់​ពី​ដៃ​អ្នក ធ្វើ​ការ​ និង​សិស្ស​សាលា​ បែប​នេះ ត្រូវ​បាន​ម្ចាស់​ហាង​សារភាព​ថា៖ វា​លក់​ដាច់​មែន​ ប៉ុន្តែ​មិន​សូវ​ចំណេញ​ដូច​លក់​នៅ​ផ្សារ​ទេ

ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ កញ្ញា រស្មី ដែល ​មាន​បទ​ពិសោធ​ខាង​ជ្រែ​មើល​ខោ​អាវ​រក​តម្លៃ​ថោក​នោះ បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា៖ តម្លៃ​ខោ​អាវ​លក់​តាម​ហ្វេសប៊ុក​ វា​ថ្លៃ​ជាង​ទីផ្សារ​តិច​តួច​ប៉ុណ្ណោះ ហើយ​វា​ជា​រឿង​ធម្មតា​ទេ

ក្នុង​នាម​អតិថិជន​ចាស់​ខែ​មួយ​រូប កញ្ញា ចង់​ឲ្យ​មាន​ហាង​លក់​តាម​ហ្វេសប៊ុក​ឲ្យ​កាន់​តែ​ច្រើន ដើម្បី​ផ្ដល់​ភាព​ងាយ​ស្រួល​ សម្រាប់​សុភាព​នារី​ទាំង​ឡាយ ​ដែល​គ្មាន​ពេល​ដើរ​ផ្សារ​។

ដោយ​គ្រាន់​តែ​ចូល​វិបសាយ​ហ្វេសប៊ុក ហើយ​វាយ​ឈ្មោះ​ហាង​ខាង​លើ លោក​អ្នក​អាច​ចុច​មើល​រូប​ភាព​ម៉ូដ​សម្លៀក​បំពាក់ ស្បែក​ជើង កាបូប និង​គ្រឿង​អលង្ការ​កាឡៃ​ជា​ច្រើន ជាមួយ​នឹង​ការ​ពិពណ៌នា​ទំហំ ពណ៌ តម្លៃ និង​លេខកូដ។ នៅ​ពេល​ដែល​ឃើញ​​ទិញ​ទំនិញ​ណាមួយ​ទាក់​ភ្នែក​នោះ លោក​អ្នក​គ្រាន់​តែ​ចុច​ទូរស័ព្ទ ផ្ញើ​សារ តាម​ហ្វេសប៊ុក ឬ​អ៊ីមែល ទៅ​កាន់​អ្នក​លក់​នោះ​វា​ជា​ការ​ស្រេច។

ក្នុង​ចន្លោះ​ពី ៥ ទៅ ៧ ថ្ងៃ​ក្រោយ លោក​អ្នក​គ្រាន់​តែ​ត្រៀម​ប្រាក់​សម្រាប់​ទូរ​ទាត់​ពេល​ទំនិញ​មក​ដល់​ដៃនិង​ ត្រៀម​ចិត្ត​ ត្រៀម​អារម្មណ៍ ដោយ​សារ​ជួន​កាល​ទំនិញ​ជាក់​ស្ដែង អាច​ខុស​គ្នា​បន្តិច​បន្តួច​ពី​រូប​ភាព​នៅ​លើ​អេក្រង់​កុំព្យូទ័រ។

ដូច​ដែល​អ្នក​លក់​បាន​សរសេរ​លើ​វិបសាយ​របស់​ពួក​គេ​ថា៖ សូម​បញ្ជាក់​ថា ដោយ​សារ​ការ​ពិពណ៌នា​មាន​ព្រំ​ដែន ដូច្នេះ​រូប​ភាព និង​ទំនិញ​ជាក់​ស្ដែង​អាច​មាន​ភាព​ខុសគ្នា​ ដោយ​មិន​អាច​ចៀស​រួច។ ពណ៌​បង្ហាញ​លើ​វិបសាយ មិនដូច​ពណ៌​ផលិផល​មែន​ទែន ១០០ ភាគ​រយ​នោះ​ទេ

http://khmer.phnompenhpost.com/index...tyle&Itemid=79